Geri Bonhof even hoofd HBO-raad

HU-collegevoorzitter Geri Bonhof neemt tijdelijk de taken van voorzitter Doekle Terpstra van de HBO-raad waar. De hbo-koepel gaat op zoek naar een interim-voorzitter.

Terpstra vertrekt met onmiddellijke ingang naar de Hogeschool Inholland, waar hij orde op zaken moet gaan zetten. Zijn functie bij de HBO-raad heeft hij opgezegd. Bonhof is, naast bestuursvoorzitter bij de HU, sinds enkele jaren vice-voorzitter van de koepelorganisatie en neemt de zaken korte tijd waar. ‘Het is niet de bedoeling dat dit permanent is, zij moet op de winkel passen’, zegt een woordvoerster van de HBO-raad.

De raad wil binnen enkele dagen tot een week een tijdelijke voorzitter aanstellen. Die wordt niet gezocht binnen de leden van het huidige bestuur. Want deze functie is onverenigbaar met het voorzitterschap van het bestuur van een hogeschool, zo staat in de statuten. Daarna start de procedure voor een nieuwe bestuurder.