Geri Bonhof in top machtigste vrouwen

Collegevoorzitter Geri Bonhof van de HU is doorgedrongen in de top 10 van machtigste vrouwen in de categorie onderwijs en wetenschap. In de ranglijst van maandblad Opzij staat zij – als enige hogeschoolbestuurder – op de vierde plaats.

De eerste plaats wordt bezet door Henriëtte Maassen van den Brink, hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam en Maastricht. Yvonne van Rooy, voorzitter van het college van bestuur van de Universiteit Utrecht, staat tweede. Nummer drie is Annette Roeters, inspecteur-generaal voor het onderwijs.

De zesde plaats is ingeruimd door Kete Kervezee, voorzitter van de PO-raad (sectororganisatie voor het primair onderwijs) en lid van de raad van toezicht (RvT) van de Hogeschool Utrecht. SER-Kroonlid Margo Vliegenthart, eveneens lid van de RvT, is achtste in de categorie openbaar bestuur.

Het feministische Opzij publiceerde deze week in het novembernummer voor het eerst de top 100 van meest invloedrijke vrouwen in diverse categorieën. Behalve onderwijs en wetenschap en openbaar bestuur zijn dat onder meer politiek, bedrijfsleven en cultuur.