Gespot op demonstratie tegen langstudeerboete: 3 HU-voorzitters

3 voorzitters van de HU
Drie HU-voorzitters bij de demonstratie in Den Haag. Links Rinne Post, Wilma Scholte op Reimer, Luuk Bruijnen. Foto: Lisette Ebeling Koning

Zo’n duizend studenten demonstreerden vrijdagmiddag in Den Haag tegen de langstudeerboete en andere bezuinigingen. De HU was ook vertegenwoordigd.

Maak vooral bezwaar. Dat was de boodschap van Wilma Scholte op Reimer aan alle studenten afgelopen woensdag. Ze moesten de bezuinigingen op het hbo van het kabinet niet accepteren. Vrijdag 18 oktober liep de voorzitter van het college van bestuur daarom ook mee met de demonstratie van de Landelijke Studentenvakbond (LSVb).

Voorafgaand hieraan verzamelde een afvaardiging van HU-studenten en -medewerkers zich dichtbij het startpunt. Op de foto drie HU-voorzitters bij elkaar: links Rinne Post (voorzitter Hogeschoolraad), midden Wilma, rechts Vidius-voorzitter Luuk Bruijnen in gezamelijke solidariteit.

Tijdens de demonstratie voerden de LSVb-voorzitter en die van de Vereniging Hogescholen het woord. De rondgang eindigde bij een politieblokkade, maar dat leek vooral een gevolg van een kleine miscommunicatie.

Beeld: Lisette Ebeling Koning