Gevangenisstraf voor dreigen met verkrachting

In Maastricht is een man tot een half jaar gevangenisstraf veroordeeld voor het bedreigen van twee vrouwelijke leden van studentenvereniging KoKo. Verder moet hij hun een schadevergoeding betalen.

Volgens het vonnis vond de man ergens een fotoboek van de studentenvereniging, waarin ook telefoonnummers en adressen stonden. Hij stuurde expliciete sms’jes waarin hij de twee studentes dreigde te verkrachten en verminken als ze niet met hem naar bed gingen. Hij gooide foto’s van wapens bij hen in de brievenbus. Ook dreigde hij hun vriendinnen iets aan te doen.

Schadevergoeding
De rechter veroordeelde de man tot een jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk. De twee slachtoffers kregen schadevergoedingen toegewezen: de een ruim achthonderd euro, de ander 750 euro.

De studentenvereniging wilde liever niet reageren op de uitspraak.