Gezocht: stellingen voor Utrecht Studentenstad?!-debat

Op 19 maart zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Heel Nederland, dus ook Utrechters, mogen stemmen. Samen Studium Generale Utrecht en Studentenunie VIDIUS proberen we uit te vinden welke partij het ’t beste voor heeft met de stad Utrecht en haar studenten. Maar waar meten we dat aan af?

Op de website studentenstadutrecht.nl kan iedereen stellingen toevoegen en al toegevoegde stellingen waarderen. De meest populaire stellingen worden op 17 maart met de lijsttrekkers besproken in UCK.

Stellingen die nu hoog scoren zijn:

– De gemeente moet alle nieuwe studenten wijzen op hun huurrechten!

– Wil de gemeente echt dat zoveel mogelijk studenten in de stad blijven wonen? Dan moeten de huisvestingsambities omhoog!

– De gemeente moet de braindrain stoppen – stimuleer werkgelegenheid voor afgestudeerden.

Vind jij andere onderwerpen belangrijker, bijvoorbeeld openbaar vervoer of de beperkte openingstijden van kroegen en winkels? Drop jouw stelling dan hier.

Wil je bij het debat aanwezig zijn? Meld je dan via Facebook aan.

Oh, en zet de gemeenteraadsverkiezingen in je agenda op 19 maart zodat je niet vergeet niet te stemmen.