Gratis proefles kickboksen voor medewerkers

Foto: Pixabay

Een groep medewerkers van de HU is gestart met kickboksen in de gymzaal van Heidelberglaan 7. Een proefles op aanstaande maandag is voor alle medewerkers gratis toegankelijk.

Het gaat om een eigen initiatief en richt zich alleen op medewerkers, benadrukt Femke During, adviseur bij de Dienst Onderwijs, Onderzoek & Studentzaken. De deelnemers volgden inmiddels tien lessen van een externe trainer. Maandagavond 30 april om 17.30 uur start een tweede reeks trainingen met een gratis proefles.

Deelnemers dienen bokshandschoenen, scheenbeschermers, een bitje en een toque (voor heren) mee te nemen. Zij tekenen een verklaring waardoor de hogeschool niet aansprakelijk is voor schade of letsel. Iedereen traint op zijn of haar eigen niveau. ‘Je krijgt technieken aangeleerd waarna je stapsgewijs leert reageren op een tegenstander. Het is voor vrouwen ook een goede manier om je weerbaarheid te vergroten’, meldt During.

De sport is niet alleen geschikt voor vechtersbazen maar draait om techniek, uithoudingsvermogen en kracht, zegt During. ‘Het is een goede manier om in shape te raken en wat agressie kwijt te kunnen. Uiteraard moet je het wel leuk vinden om te bewegen. Je kunt het zo zwaar maken als je zelf wilt.’

De personen op de foto zijn niet de HU-medewerkers van de training kickboksen.