GroenLinks wil studentenboten in Utrecht

Als het aan GroenLinks ligt komen er in Utrecht een of twee boten waarin studenten worden gehuisvest.

De raadsleden Steven de Vries en Pepijn Zwanenberg kwamen onlangs in aanraking met iemand die twee bruikbare boten op de kop heeft getikt en er een (tijdelijke) ligplaats voor zoekt. Een buitenkans, aldus de raadsleden.

De Vries en Zwanenberg hebben het college van b & w inmiddels gevraagd om op zo kort mogelijke termijn een ligplaats te zoeken voor tenminste één van de twee boten. Een plek voor de grootste van de twee hebben de raadsleden ook al bedacht: aan het uiteinde van het Uraniumkanaal op het bedrijventerrein Lage Weide.

Voor het beheer van de boten denkt GroenLinks aan studentenhuisvester SSH, die veel expertise heeft op het gebied van jongerenhuisvesting.