Hans de Clercq directeur van het Instituut voor Media

Hans de Clercq is per 1 april benoemd tot directeur van het Instituut voor Media aan de HU. Momenteel is hij manager van de opleiding journalistiek en het kenniscentrum Media van de hogeschool Windesheim in Zwolle.

Hij volgt Peter de Vries op, die per 1 november 2013 is gestart als directeur HKU Media bij de Hogeschool voor de Kunsten. Het Instituut voor Media aan de HU omvat onder meer de opleidingen journalistiek en communication & media design.

Brede ervaring
De Clercq trad per 1 januari 2013 in dienst van Windesheim. Daarvoor werkte hij als journalist, eindredacteur en manager bij verschillende omroepen, zoals de VARA, Teleac, NTR en VPRO, en verschillende productiehuizen. Hij heeft een brede ervaring met radio-, televisie- en digitale producties voor publieke omroepen en commerciële zenders in diverse genres.

Lem van Eupen, directeur van de faculteit Communicatie en Journalistiek, zegt in een persbericht: ‘Met Hans krijgen we iemand in huis die met veel energie en gedrevenheid gaat bijdragen aan de ontwikkeling en uitvoering van ons nieuwe onderwijsaanbod. Zijn uitgebreide ervaring en netwerk in de mediasector zorgen daarbij voor een optimale aansluiting bij het werkveld.’