Happietaria haalt fors bedrag op

Happietaria Utrecht heeft in ruim drieënhalve week meer dan 60.000 euro bij elkaar gebracht. Dat is meer dan in 2009. Het tijdelijke restaurant, dat geheel gerund wordt door studenten, zet zich jaarlijks in voor een goed doel. Deze keer ging het geld naar noodlijdende Peruaanse bananenboeren.

Het restaurant was dit jaar gevestigd in de Utrechtse Vechtclub aan de Brailledreef en wederom een groot succes.  Van 15 februari tot 10 maart deden de vrijwilligers, veelal lid van een christelijke studentenvereniging, hun best om de gasten een heerlijke maaltijd voor te schotelen en zoveel mogelijk geld op te halen. Ook vroegen ze aandacht voor de voordelen van Fairtrade-producten.

Het Happietaria haalde ruim 30.000 euro op. Dit bedrag werd vervolgens verdubbeld door ontwikkelingsorganisaties ICCO en Kerk in Actie. Het volledige bedrag wordt gedoneerd aan stichting TASTE. Zij helpen de Peruaanse boeren met een speciaal programma.