Harm Drost interim-directeur Communicatie en Journalistiek

Harm Drost is aangesteld als tijdelijke directeur van de Faculteit Communicatie en Journalistiek (FCJ). Hij vervangt Lem van Eupen die, na de aankondiging van het college van bestuur om de faculteiten op te heffen, per 1 april een andere baan heeft.

De benoeming betekent dat Drost momenteel drie faculteiten onder zijn hoede heeft. Hij is al ruim 25 jaar directeur van de Faculteit Gezondheidszorg. Hij neemt sinds het vertrek in april 2015 van Rob van Lambalgen naar Hogeschool Windesheim de honneurs waar bij de Faculteit Economie en Management. En daar komt nu dus de FCJ bij. De faculteitsraad staat positief ten opzichte van de tijdelijke benoeming, staat in een bericht op Sharepoint (inloggen).

Het college van bestuur heeft in oktober vorig jaar bekend gemaakt om de faculteiten in de huidige vorm op te heffen. De instituten worden de leidende eenheden binnen de instelling. Ook moeten docententeams meer professionele ruimte krijgen. Hierdoor zou de samenwerking tussen diverse vakgebieden beter van de grond moeten komen. Bij de Faculteit Maatschappij en Recht is interimdirecteur Martha Stuy aangesteld na het vertrek per 1 april van Loes Berendsen.

Foto: LinkedIn