Nieuws

Heibel om kroegdeodorant

Een groep studenten small business and retail management in Amersfoort voelt zich bedonderd door Unilever. De levensmiddelengigant onderzoekt de haalbaarheid van een product dat volgens de studenten door hen is bedacht: deodorant voor in de kroeg.

Verbijsterd waren de studenten toen zij woensdag 13 januari een artikel in de Telegraaf lazen. Hierin stond dat Unilever kroegbazen polst om kleine flesjes Axe-deodorant te verkopen. Een ingeving waarmee de studenten van de studentcompany S-evolution vorig jaar naar Unilever stapten.   

‘We hebben telefonisch contact gehad’, legt SBRM-student Mark van Daalen uit. ‘Ze vonden het maar niets en daar bleef het dan ook bij. Er is nooit onderbouwd waarom.’ De groep kreeg geen enkele medewerking, waardoor ze het plan lieten varen. Van Dalen: ‘We hebben gisteren contact met Unilever opgenomen, maar we moesten maar een e-mail sturen. Of we stappen gaan ondernemen weten we nog niet, want we hebben eigenlijk geen poot om op te staan. We hebben namelijk geen patent aangevraagd.’

Boudewijn den Herder, marketingmanager bij Unilever, wil niet kwijt hoe het bedrijf op het concept van de kroegdeodorant is gekomen. Ook is niet bekend of het daadwerkelijk op de markt komt. ‘Het is slechts een kleine polsing en het blijft maar een idee. Er wordt voorlopig niets concreets mee gedaan.’