Hema in De Uithof wordt lunchroom

Het Hema-filiaal in De Uithof is maandag 8 december gesloten. In plaats daarvan opende broodjeszaak Eat Out de deuren.

Het assortiment broodjes en drinkwaren is hetzelfde gebleven. Alleen heet de Hema-worst nu Unox-worst. Verder zijn de rekken non-food met onder andere lippenstift en batterijen de deur uit gedaan. De ruimte die daardoor vrijkwam is ingericht met tafeltjes en stoeltjes. ‘We zijn een soort lunchroom met tafels om te chillen’, zegt medewerkster Lisa Bredenhoff. Nieuw zijn ook de stopcontacten waar apparaten als telefoons en laptop opgeladen kunnen worden.

Begin 2011 werd de toenmalige broodjeszaak op het plein aan de voet van de Universiteitsbibliotheek omgetoverd tot een Hema. De bedoeling was om op termijn tot een volwaardig filiaal uit te groeien. Maar dat is niet gelukt. Eigenaar Erwin Binneveld, tevens de baas van de tegenovergelegen Spar, gaat volgens DUB van de Universiteit Utrecht nu op zoek naar een grotere locatie voor de Hema in De Uithof.