Hoe ziet de HU er in 2030 uit?

Foto: Kees Rutten

Hoe moet de HU er in pak ‘m beet 2030 uitzien? Die vraag legt het college van bestuur voor aan studenten en medewerkers van de hogeschool. Deze en volgende week trekt ‘de HU-karavaan’ rond waar eenieder zijn mening hierover kan droppen.

Wat is straks goed onderwijs? Welke digitale ontwikkelingen staan ons te wachten? Waaraan moet de medewerker van de toekomst voldoen? Kortom: hoe ziet de HU er in 2030 uit?

Deze vragen komen aan bod tijdens de rondgang van de HU Karavaan. Daarbij kunnen studenten en medewerkers hun mening geven in sessies van 20 minuten. Die beginnen met discussies aan statafels, waarna een korte presentatie volgt. De essentie komt in een paar woorden te staan op kartonnen pijlen. Op deze manier leveren de sessies input op voor het vernieuwde strategisch beleidsplan van de HU, de opvolger van ‘Hogeschool Utrecht in 2020’.

De HU-karavaan is deze week elke dag op een andere locatie. Van 12.00 tot 13.30 uur kunnen mensen binnenlopen, en passant een broodje en drinken meepikken. Maandagmiddag deden er zo’n 40 medewerkers en studenten mee, waaronder collegeleden Anton Franken en Tineke Zweed.

Toekomstige loopbaan

Bij de eerste ronde op maandag 19 november aan de Padualaan 97 ging het om de vraag wanneer de opleiding van studenten succesvol is verlopen. De reacties varieerden: als studenten de ruimte hebben om hun talenten te ontdekken, als ze kunnen functioneren in de toekomstige loopbaan of als ze na het afstuderen willen terugkomen om een master te volgen.

Er komen nog vijf bijeenkomsten:

• Dinsdag 20 november Heidelberglaan 7
  • woensdag 21 november Padualaan 101
  • donderdag 22 november Padualaan 99
  • maandag 26 november Heidelberglaan 15
  • donderdag 29 november: Nieuwe Poort 21 Amersfoort.

Napraten kan tijdens de borrels:

• op 22 november Padualaan 99
  • 29 november in Amersfoort, vanaf 16.00 uur.