Hoe jij de HU kunt verbeteren

Vandaag gaat de Nationale Studenten Enquête (NSE) van start. Ruim 711 duizend studenten van zeventig onderwijsinstellingen krijgen de kans om hun opleiding te beoordelen. De uitkomst wordt op 12 mei 2016 bekend gemaakt.

De NSE is het landelijke onderzoek waarin jaarlijks studenten in het hoger- en universitair onderwijs worden uitgenodigd om hun mening te geven over hun opleiding en instelling. Dit kan aanleiding zijn tot de nodige verbeteringen. De NSE valt onder de verantwoordelijkheid van Stichting Studiekeuze123 en het onderzoek wordt uitgevoerd door GfK.

Vorig jaar
In 2015 werd de enquête door 38,2 procent van alle HU-studenten ingevuld. De faculteit Gezondheidszorg was toen het ijverigst, met een deelname van ruim 45 procent. Studenten van de Faculteit Maatschappij en Recht hadden er het minst zin in met een deelname van 32 procent.

Ten aanzien van het landelijk gemiddelde liep de HU vorig jaar op bijna alle fronten achter. Vooral bij de studiefaciliteiten, kwaliteitszorg, studierooster en studiebegeleiding schoot de HU onder het gemiddelde. Alleen met het thema 'voorbereiding beroepsloopbaan' stak de HU er met kop en schouder bovenuit.

Meedoen?
HU-studenten worden via e-mail uitgenodigd voor deelname. Nog geen mailtje gehad en jeuken jouw vingers om je mening te ventileren? Dan kun je via deze link direct aan de slag.