Kort

Hoger onderwijs Amsterdam gaat met gezamenlijk akkoord voor inclusief en divers onderwijs

Zes Amsterdamse universiteiten en hogescholen ondertekenen vandaag een gezamenlijk akkoord voor ‘divers, inclusief en maatschappelijk betrokken onderwijs’. Dat meldt Het Parool. Hiermee willen de instellingen racisme, discriminatie en kansenongelijkheid tegengaan. Ze willen meer inzetten op representatie, toegankelijkheid en een veilige leer- en werkomgeving voor iedereen. Het is voor het eerst dat Amsterdamse universiteiten en hogescholen zich op deze manier verenigen.

Het gaat om de Vrije Universiteit, Hogeschool van Amsterdam, Gerrit Rietveld Academie, Universiteit van Amsterdam, Hogeschool InHolland en Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Zij ondertekenen het akkoord.