Subsidie L.A.N.X. ingetrokken vanwege misstanden ontgroening

Studentenvereniging L.A.N.X. krijgt geen financiële steun meer van de hogeschool en universiteiten in Amsterdam. De instellingen straffen de vereniging vanwege de misstanden tijdens een ontgroening in Roemenië door een dispuut, schrijft de NOS.

Eerstejaars konden onder meer punten verdienen door seks te hebben met en vrouw in een steeg. De ontgroening van het dispuut Ares vond vorig jaar november plaats in Boekarest. Minister Dijkgraaf, het bestuur van de vereniging en de hogeschool en universiteiten veroordeelden de misstanden.

L.A.N.X. mag ook niet meer meedoen aan de academische bijeenkomsten van de Amsterdamse instellingen voor hoger onderwijs. Zij noemen het bedroevend dat dergelijke incidenten nog steeds gebeuren.