Hogeschool Leiden wil studenten meer laten bewegen met klimtrap

Door de coronacrisis bewegen we minder. Om dat tegen te gaan komt de Hogeschool Leiden met een metershoge klimtrap. Hij sluit aan op de doelstellingen van de Welzijns 10-daagse die van 30 maart tot en met 8 april loopt.

Dat betekent dat studenten en medewerkers binnenkort niet alleen met de gewone trap naar boven kunnen, maar er ook voor kunnen kiezen om dat al klimmend en klauterend te doen. De klimtrap krijgt onder andere touwen, grepen en klimgordels. Ook wordt er een helling aangelegd, die als glijbaan naar beneden gebruikt kan worden. ‘Mensen die echt fysiek aan de slag willen, kunnen op allerlei manieren verticaal klimmen’, aldus Monique van Ark, coördinator van de Pabo sportklas, tegen NU.nl.

UPDATE: Hogeschool Leiden maakte op 1 april in een video bekend dat het zou gaan om een 1 april grap. De ludieke actie was bedoeld om aandacht te vragen voor een gezonde levensstijl. Van Ark: ‘Het nieuws werd al snel opgepikt door studenten, medewerkers en media. Men wil dus wel echt graag iets doen met meer bewegen.’