Hogeschool Utrecht veroordeelt aanslag op Charlie Hebdo

De Hogeschool Utrecht veroordeelt in een verklaring de aanslag op het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo. Het college van bestuur is vanavond aanwezig bij de protestbijeenkomsten in Utrecht en Amersfoort.

Statement HU:

'Twaalf mensen kwamen woensdag 7 januari om bij een aanslag op het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo. Die aanslag op het vrije woord is een aanslag op iedereen voor wie dialoog de norm is.

Het is nu onze verantwoordelijkheid te blijven investeren in een inclusieve samenleving waar geweld geen deel van uitmaakt. Een samenleving waar we in vrijheid en respect met elkaar omgaan. Als instelling voor hoger onderwijs willen we ons samen met onze studenten, waaronder de journalisten van morgen, blijven inzetten voor die samenleving. Om 11.00 uur is er in de faculteit Communicatie en Journalistiek, in navolging van het International Press Centre, een minuut stilte in acht genomen uit respect voor de slachtoffers van de aanslag. Vanavond zal het college van bestuur aanwezig zijn bij de bijeenkomsten om 18.00 uur, op het Domplein in Utrecht en bij de Onze Lieve Vrouwetoren te Amersfoort. Om onze saamhorigheid te tonen – en om de dialoog te hervatten. In alle vrijheid.
College van Bestuur Hogeschool Utrecht

Geri Bonhof (voorzitter),