Honderden tijdelijke studentenwoningen in De Uithof

Foto: Google Maps

De Universiteit Utrecht laat 400 studentenwoningen bouwen in De Uithof. Het gaat om tijdelijke onderkomens. Deze blijven 15 jaar staan en zijn gemeubileerd. Zowel Nederlandse als internationale studenten kunnen er terecht.

Begin 2020 moet dit studentencomplex klaar zijn. Vastgoedbedrijf Camelot Europe gaat de woningen neerzetten.

De universiteit zegt alles op alles te zetten om het huisvestingsprobleem onder studenten te verhelpen. ‘Vooral voor internationale studenten is de huisvestingssituatie in Utrecht heel lastig’, stelt de UU.

Yalelaan 1

In De Uithof was nog één kavel beschikbaar met als bestemming ‘wonen’. Het gaat om een grasland ten zuiden van het Androclusgebouw van de universiteit aan de Yalelaan 1. Het ligt dichtbij studentencomplex Johanna en HU-locatie Bolognalaan 101. De UU heeft deze plek beschikbaar gesteld voor de studentenwoningen. Nog niet bekend is hoeveel Nederlandse dan wel internationale studenten er komen te wonen.