Honoursstudenten

Honours-finalisten (3): Natalie Puper

In aanloop naar de finale van de Honoursstudent van het Jaar – tijdens het Onderwijsfestival op 23 januari  – belichten we de zes kandidaten in een aantal trefwoorden. Vandaag: Natalie Puper, afgestudeerd in Fysiotherapie.

Activiteit? ‘Hoe kunnen we de medische zorg verbeteren? Daarmee heb ik me bezig gehouden. Zorg wordt steeds duurder en nogal wat mensen kampen met een burn-out. Ik heb een manier gevonden om patiënten in te delen in categorieën waardoor je niet voor iedereen een apart zorgplan hoeft te ontwerpen. Dat scheelt tijd die je vervolgens kunt besteden aan het contact met de patiënt.’

Geleerd: ‘Ik dacht dat ik een twijfelkont was, maar tijdens mijn opleiding leerde ik dat ik recht op mijn doel af ga en een doorzetter ben. Ik ben gelovig, bedrijf topsport (atletiek) en daarnaast volgde ik een pittige opleiding. Hiervoor was ik als het ware opgedeeld in drie verschillende personen, maar nu ik weet dat ik die drie kanten in mezelf verenigd heb, hoef ik nooit meer een eigenschap van mezelf weg te drukken.

Trots: ‘Mijn Engels was slecht en ik durfde het niet te spreken. Ik werd gedwongen toen ik een keer met buitenlandse studenten moest praten. Ik begon een gesprek en dacht: “Help, hoe ga ik dit zeggen?” Maar na een paar uur hakkelen was die verlegenheid voorbij. Ik ben uit mijn comfortzone gestapt onder het motto: “If it doesn’t challenge you, it won’t change you“.

Momenteel werk ik in een fysiopraktijk in Culemborg. Onze praktijk heeft een afdeling voor topsporters. Daar werk ik weinig, want voorlopig wil ik me breed blijven ontwikkelen. Ik vind het belangrijk om de wijk waar de praktijk in gevestigd is in ogenschouw te nemen. Vandaar dat we ook gaan sporten met ouderen, om bepaalde klachten te kunnen voorkomen. Zo leer ik mijn carrière vorm geven.’