Hoogleraar schenkt erfenis van een miljoen aan studenten die het nodig hebben

Emeritus hoogleraar Joop van der Maas werkte zijn leven lang aan de Universiteit Utrecht, ook na zijn pensioen in 2001. Nu hij is overleden, blijkt hij het Utrechts Universiteitsfonds te hebben benoemd tot zijn enige erfgenaam. Het geld zou moeten worden besteed aan studenten die in financiële dan wel emotionele problemen zijn geraakt, zo meldt DUB.

Vorig jaar kreeg het Universiteitsfonds ook al zo’n fraai bedrag uit een erfenis. Het ging toen om 1,2 miljoen euro van alumna Annie van Leerzem. Dat geld is ondergebracht in een apart fonds.

Hoe de nieuwe erfenis besteed gaat worden is op dit moment nog niet duidelijk. Mogelijk komt er ook hiervoor een apart fonds of wordt het geld deels ondergebracht bij bestaande fondsen.