Houder voor chipkaart moet hype worden

Heel studerend Nederland maakt vanaf januari verplicht gebruik van de ov-chipkaart. Studentcompany Meloo van HU Amersfoort haakt hier op in en wil nu zoveel mogelijk studenten aan een speciale pashouder krijgen.

De OVmate bestaat uit een houder aan een jojo, die met behulp van een clip aan tas, jas of broek bevestigd kan worden. Dit moet het voor de reiziger een stuk makkelijker maken om de pas tevoorschijn te halen en verkleint bovendien de kans op verlies of beschadiging. Volgens Irene Zondag van Meloo SC wordt de OVmate tot nu toe aardig verkocht. ‘Echte uitschieters hebben we nog niet gezien maar het gaat best goed. Door de verkoop op markten en braderieën hopen we op een hype zodat iedereen er binnenkort eentje wil hebben.’ De OVmate is verkrijgbaar in twee kleuren en zeven verschillende designs.

Meloo SC bestaat uit studenten van de opleiding small business and retail management. Twee maanden geleden werd het bedrijf tweede in klantenbenadering op de marktdag van de stichting Jong Ondernemen en werd het genomineerd voor de regiofinale in Almere. Helaas wist het bedrijf die uiteindelijk niet te bereiken.