HU-alumna Fauve Doudouce ‘danst gebarentaal’ op het songfestival

Ook dit jaar worden alle nummers van het Eurovisie Songfestival uitgebeeld door zogeheten ‘sign dancers’. Eén van hen is Fauve Doudouce. Ze voltooide haar opleiding aan Hogeschool Utrecht.

Bij Op1 vertelde ze hoe het is om te werken als sign danser. Om zich voor te bereiden nam ze contact op met de landen die aan haar zijn toegewezen. Met de Ierse zangeres hing ze lang aan de telefoon om het nummer door te spreken. ‘Ze heeft me in een uur tijd ieder woord uit de tekst uitgelegd.’ Over de andere beroemde HU-alumna lacht ze: ‘Ik zou mezelf niet Irma Sluis noemen, want zij is natuurlijk helemaal geweldig.’

Momenteel werkt Fauve  als dansdocent en choreografe in Maastricht en is ze tolk Nederlandse Gebarentaal. Daarnaast is ze actrice en maakt theaterproducties voor goede doelen. Hoe ze het dansen en tolken combineert in het Franse nummer Voilà zie je hier.