Columns

HU Business School Utrecht

Jan Bogerd, ex-directeur van de FEM en inmiddels twee jaar lid van het College van Bestuur van de HU, heeft ’t altijd gewild: HU Business School. Zijn opvolger bij de FEM, Arnick Boons, steekt er de draak mee bij zijn eerste presentatie aan zijn personeel: “De FEM kan zich van z’n lang zal ze leven niet meten met instellingen als INSEAD in Fontainebleau of IMD in Lausanne”. Tegelijkertijd toont hij prachtige foto’s van de statige gebouwen waar deze instellingen gevestigd zijn. “Laten we eerst het onderwijs aanpakken”, zegt prof. dr. Boons RA en komt met een plan, waar de instituutsdirecteuren niet achterstaan.
Later hebben zijn Learning & Business communities toch hun genade gekregen en zelfs die van CvB voorzitter Geri Bonhof. In haar presentatie gisteren op het Kenniscongres noemt zij de FEM zelfs vooroplopend.

Na afloop van dat congres krijgt iedereen een boekje over de strategie van de HU Business School Utrecht. En dat terwijl in 2004 bureau SCAN ruim een jaar bezig geweest is met het invullen van de juiste merkenstructuur. Eerst de HU, dan zes faculteiten, waaronder instituten met diverse opleidingen. Duidelijk voor iedereen. Maar na vijf jaar wordt dit gedeeltelijk losgelaten. Want de FEM mag nu als merknaam voor internationale studenten en bedrijven HU Business School Utrecht heten, wat subtiel in marsepein gepresenteerd wordt op de petitfours.