Kort

HU-campagne voor werving nieuw personeel van start (en ook van andere instellingen)

‘Word jij onze nieuwe collega?’ Met deze advertentiekop in de Volkskrant startte zaterdag 17 april de campagne van de HU voor de werving van enkele honderden medewerkers. ‘Altijd al les willen geven? We zoeken jou!’ Ook op Twitter verschijnen oproepen van medewerkers om te solliciteren bij de HU.

Om verschillende redenen zoekt de HU ruim 250 nieuwe personeelsleden, voornamelijk docenten. Vacatures verschijnen dan ook in kranten, op websites en social media, laat de HU weten (inloggen nodig). De hogeschool vraagt medewerkers om hun eigen netwerk in te zetten om de vacatures onder de aandacht te brengen. Voorbeelden van teksten en een illustratie voor berichten op social media staan klaar.

Maar niet alleen de HU is op zoek naar personeel. Boven de halve pagina van de HU in de Volkskrant staat eenzelfde soort advertentie van de Hogeschool van Amsterdam. ‘Word docent bij ons, juist nu!’ En verderop neemt de Radboud Universiteit een hele pagina in. ‘Influencers gezocht. Je bent nodig.’ De slag om de docent is begonnen.