HU distantieert zich van seksadvertentie

De Hogeschool Utrecht neemt afstand van de seksadvertentie in de Studenten Informatie Gids. Het college van bestuur overweegt om de samenwerking met uitgever Mediadam van de introductiegids op te zeggen.

Dat zegt collegewoordvoerder Floris Ran naar aanleiding van publicaties in de pers over deze zaak. In de gids staat een advertentie en advertorial (‘Geld verdienen met lullen’) van het bedrijf Club Sense uit Almere. Hierin worden studenten geworven om voor geld telefoon- en webcamseks te hebben.

De Utrechtse editie van de gids is via een informatiepakket aan alle eerstejaars verstrekt en is verkrijgbaar bij recepties en balies van de hogeschool. De logo’s van de HU en gemeente Utrecht prijken voorin. Ook heeft de hogeschool een pagina met informatie en tekent burgemeester Wolfsen voor het voorwoord.

Volgens Ran heeft de hogeschool geen invloed gehad op de inhoud van de gids en zijn de drukproeven niet van te voren voorgelegd. Eerder distantieerden de Hogeschool Leiden en Avans Hogeschool zich van de advertentie.