HU en FC Utrecht werken samen

FC Utrecht gaat exclusief voor studenten van de HU stageplaatsen aanbieden. Ook kunnen studenten goedkoop wedstrijden van de voetbalclub bijwonen.

Het zijn twee voorbeelden die voortvloeien uit de partnerovereenkomst die de hogeschool en FC Utrecht afsloten. De twee organisaties gaan de komende jaren intensief samenwerklen. Maandag 4 januari zetten HU-collegevoorzitter Geri Bonhof (links) en FC-voorzitter Jan Willem van Dop (midden) hun handtekening onder de afspraken.

Van Dop zei dat FC Utrecht een maatschappelijke verantwoorde organisatie wil zijn op het gebied van voetbal, maar ook daar buiten. Omdat onderwijs in Utrecht van groot maatschappelijk belang is, hecht hij veel waarde aan de samenwerking met de HU. Bonhof benadrukte dat beide organisaties geloven ‘in de kracht van de sport en het onderwijs als maatschappelijk bindende elementen, waardoor jongeren zich zowel beroepsmatig, sociaal als sportief kunnen ontwikkelen’.