HU-lector Mieke Oostra is genomineerd voor lector van het jaar

De jury roemt de manier waarop Mieke Oostra ‘met tal van bedrijven samenwerkt en innovaties in het onderwijs versterkt. Daarnaast voldoet Oostra aan het belangrijke criterium van intensieve betrokkenheid bij de ontwikkeling van het onderwijs.’ De lector is sinds 2018 verbonden aan de Hu als lector Nieuwe Energie.

Andere genomineerden zijn Floris Boogaard van de Hanzehogeschool en Patrick Huntjens van hogeschool Inholland.

Het thema van deze editie van de Lector van het Jaar is ‘duurzaamheid’. De jury bestaat dit jaar uit Nikki Trip, Frans van Heest, Leon van der Neut en Antoine Heideveld.

De prijs wordt uitgereikt tijdens de Groene Peper op 28 mei, het onderwijsevent over duurzaamheid in het onderwijs. Het zal live worden uitgezonden.