HU-posters prijken massaal op bushokjes

Foto: Kees Rutten

Wie is toch die man die op de HU-posters staat op bushokjes en reclamezuilen in Utrecht en omgeving? Dat is Jeroen Middelbeek, sinds januari vorig jaar opleidingsmanager bij de opleiding Life Sciences & Chemistry.

Hij is het boegbeeld van de campagne ‘Word jij mijn nieuwe collega bij de HU?’ teneinde voor de zomer zo’n 400 nieuwe medewerkers (280 fte) te werven, het merendeel docenten. Om dit te bereiken zijn sinds vorige week affiches opgehangen in de stad Utrecht en de regio. De vacatures staan op Werkenbijhu.nl.

Medio april verscheen er al een advertentie in de Volkskrant waarin mensen werden opgeroepen te solliciteren bij de HU. Ook worden medewerkers gevraagd vacatures te delen op sociale media. Een lijst met instructies en illustraties staat op Sharepoint (inloggen noodzakelijk).

Net als veel andere hogescholen is de HU om verschillende redenen op zoek naar personeel. Met het Nationaal Programma Onderwijs stelt het ministerie van Onderwijs flink wat geld beschikbaar om de mogelijke onderwijsachterstanden bij studenten door de corona-uitbraak in te halen. Ook zijn er miljoenen te besteden van de zogenaamde kwaliteitsgelden, een compensatie aan de studenten vanwege de afschaffing van de basisbeurs.

De groei van het aantal studenten vorig jaar is ook een reden om meer personeel aan te willen trekken.

Ook interessant: ‘Ik ben altijd een ondernemend type geweest’