HU stopt sponseren ‘lopen voor de LOL’

Ruim honderd medewerkers en studenten van de HU liepen op maandag 5 april – tweede paasdag- mee voor de Stichting Leukemie in de marathon van Utrecht. Voor volgend jaar wordt een nieuw goed doel gezocht.

Het was de vijfde keer op een rij dat HU’ers meededen via de LoopOrganisatieleukemiestichting (LOL). Zij kregen een T-shirt met de opdruk ‘Ik loop voor de LOL’. De hogeschool doneert voor elke loper tien euro, zodat de teller dit jaar op een dikke duizend euro komt. Het geld is bestemd voor onderzoek naar leukemie. Het initiatief startte in 2006 met zo’n twintig lopers van de HU.

Het is de laatste keer dat de hogeschool het LOL-initiatief steunt. Volgend jaar is een ander goed doel aan de beurt. ‘Vijf keer is een mooi rond aantal. Het sponsorgeld willen we eens in de zoveel jaar aan een ander doel besteden’, zegt Thirza Stam van de afdeling Communicatie & Marketing. De sponsorloop en kerstdonaties leverden in de afgelopen jaren 15.000 euro op voor de Stichting Leukemie.