HU-student Beau wint ECIO Frank Award

Journalistiek-student Beau Geraeds heeft de ECIO Frank Award 2020 gewonnen. Met het prijzengeld van duizend euro wil Beau een videoboodschap maken voor de beeldschermen in de Hogeschool. Daarin wordt uitgedragen dat iedereen zichzelf mag zijn en kan zijn.

Het onderwerp gaat Geraeds aan het hart omdat hij zelf transgender is. Aan Trajectum vertelde hij eerder dit jaar zijn verhaal. Ruim twee jaar geleden, toen Beau voor het eerst de gebouwen van de HU (als meisje) binnenliep, was hij zich daarvan nog niet bewust. Na vier maanden interviewde hij iemand die transgender is en besefte: misschien moet ik hier iets mee.

‘Mijn idee is een videoboodschap waarin duidelijk wordt dat je jezelf mag zijn. Dat de HU een plek is waar dat kan, ondanks fysieke beperking, je geaardheid, huidskleur, (gender) identiteit of mentale beperking.’