HU-student genomineerd voor VIVA400-award

HU-student Ayla Schneiders maakt kans op de VIVA400-award in de categorie ‘wereldverbeteraars’. Naast haar studie zit ze voor D66 in de Provinciale Staten in Utrecht.

Door Gerard Rutten

De lijst van het populaire vrouwenblad bestaat uit vierhonderd topvrouwen in de categorieen creatieven, knappe koppen, krachtpatsers, zakenwonders en wereldverbeteraars. Een jury bepaalt wie er met de awards vandoor gaan, maar dit jaar kan ook het publiek stemmen op zijn of haar favoriet.

Schneiders studeert aan de Academische Lerarenopleiding Primair Onderwijs (ALPO) van de HU en Universiteit Utrecht. In maart 2015 is zij voor D66 gekozen tot lid van de Provinciale Staten in Utrecht. ‘Ayla verbindt politiek, kunst, cultuur en jongeren’, staat in haar bio van de VIVA-lijst.

De D66-politica was eerder twee jaar bestuurslid voor de Jonge Democraten Utrecht en werd met ruim achtduizend stemmen gekozen in de Provinciale Staten.

Op 17 november worden de prijzen voor de negende keer uitgereikt tijdens de VIVA400-awardshow.

Lees ook het interview met Ayla Schneiders in Trajectum van 1 september 2015 (vanaf pagina 12).

Foto: Kees Rutten