HU-student in finale UtrechtInc Award

Odin Overeem, student communication & media design (CMD) is een van de vijf finalisten voor de studentenprijs UtrechtInc Award. De prijs is bedoeld voor ondernemende studenten.

De vierdejaars CMD’er dingt mee met zijn project Musicrooms, een innovatief online muziekplatform. Het afgelopen anderhalf jaar heeft hij een marktonderzoek uitgevoerd en een ondernemingsplan opgezet. Komend half jaar gaat Overeem het platform als afstudeerproject daadwerkelijk opzetten.

Wat zijn vinding precies inhoudt wil hij niet zeggen: ‘Het is iets nieuws en als ik details vertel bestaat de kans dat concurrenten als Hyves en Myspace ermee aan de haal gaan. Ik ben nog aan het onderzoeken of ik patent kan aanvragen.’

De finalisten houden dinsdag 2 februari een presentatie van vijf minuten waarna een jury de winnaar aanwijst. Die krijgt een bedrag van 500 euro en een half jaar begeleiding bij het opzetten van de onderneming.