HU-studente in de race

Hbo-rechtenstudente Leonie van Essen is de enige van de zes HU-kandidaten die door is naar de volgende ronde van de ‘Mooiste studente van het jaar’. Ze neemt het op tegen 14 andere studentes.

Door te stemmen op een van de schoonheden kunnen studenten hun voorkeur kenbaar maken. Op het profiel van Van Essen staat dat zij een ‘ambitieus persoon’ is ‘met een sterke wil’. Na haar afstuderen wil ze aan de universiteit de mastertitel behalen. Ze heeft een voorliefde voor Curaçao, waar zij stage liep en vakanties vierde. Haar favoriete politicus is Rita Verdonk. Ze is single.

De verkiezing wordt georganiseerd door de site www.studenten.nl in samenwerking met modellenbureau Ulla Models. De twaalf finalisten ondergaan een fotoshoot en prijken vervolgens op een kalender. De opbrengst daarvan gaat naar de actie Het Glazen Huis, waarbij bekende dj’s met het Rode Kruis geld inzamelen voor de bestrijding van malaria. De winnares ontvangt een prijs van 1000 euro.