HU-studente wint internationale prijs voor ‘anti-drukte’ platform

HU-studente Esther van Dam heeft op een internationale conferentie in Slovenië de eerste prijs van de Students Bazaar gewonnen. Ze werd beloond voor haar idee ‘Crowded’: een digitaal concept waarbij mensen drukke plekken in steden gemakkelijk kunnen vermijden.

De Commerciële Economie-studente volgde de honoursmodule (Digital) Innovation & Internationalisation. Daar kwam zij op de proppen met het idee voor Crowded. Op innovatieve wijze kunnen mensen met dit digitale platform drukke plekken vermijden.

Ook bedrijven zouden erbij zijn gebaat als klanten hun winkels niet mijden omdat het te druk is, maar terugkomen wanneer het minder druk is. ‘Zo wordt welzijn van online naar offline doorgetrokken.’ Volgens de jury, die Van Dam met de eerste prijs beloonde, was haar idee ‘haalbaar, en zowel persoonlijk als maatschappelijk relevant’.

De prijs werd uitgereikt tijdens de Students Bazaar op de Sloveense Bled eConference. Jaarlijks stelt het lectoraat Procesinnovatie en Informatiesystemen een beurs beschikbaar aan het door de jury geselecteerde studententeam.