Kort

HU-studenten genomineerd voor ECIO Frank Award 2020

Twee studenten van Hogeschool Utrecht zijn genomineerd voor de Frank Award. Het landelijk Expertisecentrum voor Inclusief Onderwijs ECIO looft die elk jaar uit. De award gaat naar studenten die naast de studie een bijzonder initiatief zijn gestart of medestudenten hebben geïnspireerd.

Een van de genomineerden is Beau Geraeds. Hij doorloopt al sinds de start van zijn opleiding een proces van onderzoek voor de gendertransitie van zij naar hij. Geraeds wil een inclusieve videoboodschap maken, met als boodschap: je mag er zijn, je mag jezelf zijn. De andere genomineerde is Hanna van ’t Hart – Van Kruistum. De studente Ecologische Pedagogiek belandde vorig jaar onverwachts in een rolstoel. Ze creeërde op alle locaties in Amersfoort initiatieven die bijdragen aan leren zonder belemmering.

De prijzen worden uitgereikt tijdens het ECIO-congres op 8 februari 2021 aan twee winnaars: één uit het hbo en één vanuit het wo.