HU-studenten in actie voor Serious Request

Sciencecafé Het7de aan de HU-locatie Heidelberglaan 7 organiseert met twee studieverenigingen een actieweek om geld op te halen voor Serious Request en het Glazen Huis.

De jaarlijkse actie van 3FM staat elk jaar in het teken van een ziekte, de ‘stille ramp’ genoemd. Dit jaar is het longontsteking. Er wordt zoveel mogelijk geld opgehaald om de ziekte te bestrijden.

Overal in het land ontstaan spontane lokale initiatieven. Zoals de actie van Uranymus (van het Institute for Life Sciences & Chemistry) en Paramedus (van de Faculteit Gezondheidszorg). Zij zijn de uitbaters van Het7de.

Foute Kersttrui-borrel
Van vrijdag 16 december tot en met 22 december organiseren zij activiteiten om geld in te zamelen. Er zijn onder meer lezingen van het Rode Kruis en UMC Utrecht, een veiling, karaoke en een Foute Kersttrui-borrel. Zaterdagochtend 24 december wordt de opbrengst ingeleverd bij het Glazen Huis in Breda.

Ook de winst van de drankjes in het café gaat naar Serious Request. Doneren kan via de actiepagina.

Foto: het Glazen Huis in 2011 te Leiden/Flickr