HU-studenten meer tevreden over onderwijs

Bachelorstudenten aan de HU waarderen het onderwijs met een 6,9, een hogere score dan de voorgaande jaren. Maar met een 6,5 zijn zij iets minder tevreden over de voorzieningen in vergelijking met vorig jaar.

Dit blijkt uit de resultaten van de Nationale Studentenenquête (NSE) die in februari dit jaar is gehouden. Ruim 40 procent van de HU-studenten deden aan het onderzoek mee., aanzienlijk meer dan eerdere jaren. De uitkomsten laten zien dat de HU het met een 3,3 (op een totaalscore van 5) het net iets minder doet dan de andere grote hogescholen in de Randstad (3,4) en onder het landelijk gemiddelde (3,5) blijft. Positieve uitschieter is de faculteit Gezondheidszorg (3,5) terwijl Economie en Management (3,2) wat achter blijft.

Collegevoorzitter Geri Bonhof kan opgelucht adem halen over de stijgende waardering over het onderwijs (curriculum, docenten, begeleiding). Er wordt stevig ingezet om de kwaliteit te verbeteren en dat merken de studenten op. Ze vindt het jammer dat dit op het gebied van de voorzieningen (gebouwen, computers, werkplekken) niet is gelukt. Een verklaring voor dit laatste kan zij nu nog niet geven. ‘Het cijfer is het gemiddelde van de gehele hogeschool en je moet op opleidingsniveau kijken hoe dat komt. Daarbij is het een verschil van een tiende, een minimale ombuiging.’

Lees meer in Trajectum nummer 18 dat donderdag 10 juni verschijnt