HU studenten moeten weer onderwijs volgen op afstand

Foto: Kees Rutten

Gisterenavond is bekend geworden dat het kabinet kiest voor een ‘harde lockdown’. De maatregelen voor onderwijs gelden van woensdag 16 december tot en met maandag 18 januari 2021.

Het onderwijs gaat online plaatsvinden. Alleen praktijkonderwijs, fysieke toetsen en lab-gebonden onderwijs vinden nog in de HU gebouwen plaats. De huidige maatregelen blijven van toepassing: anderhalve meter afstand, thuis blijven bij klachten en een mondkapje dragen.

Studieplekken in de bibliotheek blijven er ook, maar beperkt. Alleen studenten die niet thuis kunnen werken, mogen zich aanmelden via een studentendecaan. Regelingen voor kwetsbare medewerkers blijven hetzelfde: via hun leidinggevende mogen ze in het gebouw werken.

In een e-mail naar de studenten schrijft het College van Bestuur: ‘We realiseren ons dat deze lockdown en het besluit tot online onderwijs wederom een flinke impact heeft op jullie dagelijkse werk. We hopen dat de maatregelen van de komende weken leiden tot de gewenste daling van het aantal besmettingen. Zodat er perspectief ontstaat op een situatie waarin er minder een beroep wordt gedaan op jullie doorzettingsvermogen en flexibiliteit.’

Ook interessant: Video: Hoe overleef je de lockdown? Door mindfulness!