Kort

Hate speech tegen LGBT+ community: HU-studenten organiseren hierover een congres

Communicatie- en eventstudenten van Hogeschool Utrecht organiseren 14 januari een gratis online congres over het aanpakken van hate speech en (micro) aggressions tegen de LGBT+ community. Verschillende partijen met kennis over LGBT+ issues delen hun ervaringen. Daarnaast gaan ze in gesprek met de bezoekers om samen tools te ontwikkelen die voor iedereen inzetbaar zijn bij het omgaan met hate speech en (micro) aggressions.

Een van de studenten, die zelf deel uitmaakt van de LGBT+ gemeenschap, vertelt over de heteronormativiteit op school. Ze ervaart dat ze als anders beschouwd wordt en niet altijd als normaal wordt gezien.

Het evenement is niet alleen voor mensen uit de LGBT+ community. Het gaat juist ook over de vraag wat je kunt doen als omstander. Het congres is te volgen via een livestream, aanmelden kan via www.aaacongres.eventbrite.nl.