HU-studenten pakken tweede prijs

Vier studenten industriële automatisering (foto) gingen er donderdag 13 oktober met de tweede prijs vandoor tijdens de Actemium Automation Award 2011.

Het was de eerste keer dat studenten van de HU aan de wedstrijd meededen. De competitie voor hbo-studenten op het gebied van industriele automatisering wordt jaarlijks in Veghel georganiseerd door het EduLab, een praktijklokaal van Actemium voor scholieren en studenten.

De tien deelnemers moesten in teams van vier personen opdrachten uitvoeren om hun vaardigheden te laten zien. De opdrachten waren door verschillende bedrijven bedacht. Ze hadden te maken met productieautomatisering, procesautomatisering en management. ‘Leuke en uitdagende opdrachten over zaken die tijdens onze opleiding ook behandeld zijn’, zegt IA-student Theo Klaassen.

Het team van de Hogeschool West-Vlaanderen uit Kortrijk haalde de meeste punten. Ze gingen naar huis met de wisselbeker en een bedrag van 2000 euro. HU-studenten Mark Borreman, Lambertus Blomberg, Theo Klaassen en Loc Pham wonnen 1000 euro. Een derde is voor de vierdejaars zelf. Twee derde gaat naar de studievereniging VIA en zal gebruikt worden voor activiteiten, excursies en cursussen.

De IA-klasgenoten zullen volgend jaar niet meer meedoen. Ze zijn aan het afstuderen. Het bestuur van VIA wil volgend jaar weer andere studenten van de opleiding benaderen om mee te doen.