HU-docent Arie van Scheepen in Duurzame Jonge 100

Arie van Scheepen, trainee-docent bij de HU, is geselecteerd voor de lijst Duurzame Jonge 100 (DJ100). De lijst, gepubliceerd in dagblad Metro, bestaat uit de honderd meest innovatieve en inspirerende jonge mensen op het gebied van duurzaamheid in Nederland.

Matthijs Smakman, een andere trainee-docent bij de HU, was ook genomineerd, maar staat niet in de lijst.

Arie van Scheepen (27) heeft onder andere gezorgd dat de Hogeschool Utrecht de SustainaBul in 2013 en 2014 heeft behaald. De SustainaBul is de ranglijst van Nederlandse hogescholen en universiteiten op het gebied van duurzaamheid. De trainee-docent technische bedrijfskunde stond aan de basis van het duurzame mobiliteitsbeleid van de HU. In 2011 werd Van Scheepen verkozen als de Machtigste Student door Trajectum.

Goede voorbeelden
Iedereen onder de 32 jaar met duurzame activiteiten maakt kans om genomineerd te worden. De organisatie van de Duurzame Jonge 100 zegt het volgende over Van Scheepen: ‘Zijn inzet in het hoger onderwijs maakt dat jonge technische studenten goede voorbeelden zien en het besef groeit dat zij grip hebben op hun eigen leefomgeving.’

De DJ100 maakt geen ranking van de lijst. Een deskundige jury selecteert uit alle nominaties 100 ‘voorbeeldjongeren’. Van Scheepen is geselecteerd in de categorie Bewustwording en Educatie.

Foto: Arie van Scheepen (links op de voorgrond) bij de uitreiking van de SustainaBul.