HU en MBO Amersfoort versterken beroepsonderwijs

Vanaf augustus 2015 trekken zo’n  550 mbo-studenten in bij de HU-Amersfoort. Hiermee willen HU Amersfoort en MBO Amersfoort de doorstroom van mbo naar hbo in de keistad versterken.

De beide onderwijsinstellingen willen samen doorlopende leerlijnen verkennen en ontwikkelen voor onder meer economische opleidingen op de mbo-niveaus 3 en 4 en hiermee beter inspelen op de behoeften van de Amersfoortse regionale beroepspraktijk.

Door samenwerking en dicht bij elkaar zitten, is het voor mbo-studenten wellicht makkelijker om in hetzelfde gebouw door te stromen naar het hbo.

De HU werkt al langer samen met regionale mbo-opleidingsinstituten in de zogeheten pre-bachelortrajecten. De doorlopende leertrajecten in Amersfoort is daar een aanvulling op.

De 550 die in augustus starten zijn een begin. Het is de bedoeling, dat in 2016 zo’n 1100 mbo-studenten op de HU-locatie studeren.