HU genomineerd voor Utrechtse Duurzaamheidsprijs

Het project One Stop Shop Atelier van Hogeschool Utrecht is een van de vier genomineerden voor de Duurzaamheidsprijs van Utrecht2040. De winnaar, die in november bekend wordt gemaakt, ontvangt € 10.000,- voor de opschaling en verdere uitvoering van het project.

In het One Stop Shop Atelier werken studenten van Hogeschool Utrecht samen met het bedrijfsleven aan het ontwikkelen van nieuwe concepten om bestaande woningen te renoveren tot ‘Nul op de meter’ woningen (zonder energierekening). De One Stop Shop helpt huiseigenaren bovendien bij de beslissing tot renoveren. Welke aanpassingen zijn verstandig, wie kan ze leveren en hoe verhouden de kosten zich tot de besparingen?

Klimaatneutraal
Het project is een van de vier genomineerden voor de Duurzaamheidsprijs. Het netwerk Utrecht2040 reikt deze prijs jaarlijks uit aan het project of initiatief dat het beste bijdraagt aan het verlagen van het energieverbruik in bestaande woningen in de provincie Utrecht. Energiebesparing staat hoog op de agenda van de provincie, die ernaar streeft de regio in 2040 klimaatneutraal te hebben.
De andere drie genomineerden voor de Duurzaamheidsprijs 2014 zijn: de Energieambassadeurs van Energie U en de gemeente Utrecht; het project ‘Wel de lusten niet de lasten’ van Seinen Projectontwikkeling; en het project ‘Samen oud en nieuw’ van VVE ’t Kofschip in Veenendaal.