HU-medewerkster vermoord in Maastricht

De 27-jarige vrouw uit Nieuwegein, die vrijdag 30 mei om het leven werd gebracht in Maastricht, was tot voor kort medewerkster van de HU.

Het gaat om Rianne Brouwer. Vorig jaar mei kwam ze bij Bureau Inschrijving in dienst als uitzendkracht en vervolgens heeft ze nog gewerkt voor de Student Service Desk en het International Office.

Brouwer stond op het punt aan een promotieonderzoek te beginnen bij de Universiteit Maastricht. Eerder studeerde ze aan de Universiteit Utrecht toegepaste cognitieve psychologie.

Condoleance
De verdachte van de moord is inmiddels gearresteerd in Luik (België) en zal waarschijnlijk binnenkort worden overgedragen aan de Nederlandse autoriteiten.

De hogeschool noemt Brouwer op intranet 'een hardwerkende, slimme, positieve en gezellige collega.' Buiten de HU is voor haar een openbaar condoleanceregister geopend.