HU-student gewond na ontploffing

HU-student Arend Wesdijk is opgenomen in het brandwondencentrum in Rotterdam. Hij raakte vorige week zwaar gewond door een ontploffing in zijn huis in Dordrecht.

De gasexplosie vond dinsdagmiddag 25 juni plaats en kwam landelijk in het nieuws. Hij is bezig met afstuderen als deeltijdstudent aan de opleiding social management in Amersfoort. Hij ligt in coma; zijn situatie is stabiel.

Wesdijk was tijdens zijn studententijd in verschillende gremia van de hogeschool bestuurlijk actief. Zo was hij lid van de opleidingscommissie, OC-ambassadeur en bestuurslid van de vereniging MUST, een organisatie die studenten in de medezeggenschapsraden ondersteunt. Recentelijk onderzocht hij op welke manier studieverenigingen en medezeggenschapsraden in de toekomst gehuisvest kunnen worden.

Aanstaande donderdag om 17.00 uur organiseert de hogeschool een bijeenkomst op een van de locaties van de faculteit Natuur en Techniek. In welk gebouw het plaatsvindt is nog onbekend. De bijeenkomst is bedoeld voor eenieder die over de gebeurtenis wil praten of er bij wil stilstaan. Er zijn decanen en hulpverleners van Slachtofferhulp Nederland aanwezig.

UPDATE
De bijeenkomst vindt plaats op de locatie Oudenoord 330 in lokaal BK 05 om 17.30 uur. Bezoekers worden gevraagd zich aan te melden bij lucas@verenigingmust.nl of denise.hulshof@hu.nl.