HU-verkiezingen: weinig studenten stemmen

Bij de medezeggenschapsverkiezingen binnen de HU is slechts 1,9 procent van de studenten gaan stemmen. Dat is nog minder dan voorgaande jaren. Aan medewerkerszijde lag de opkomst ietsje hoger dan voorgaande jaren, met 31,2 procent.

De uitkomst is dat er in de Hogeschoolraad (HSR) zeven studenten van MUST zitting nemen en twee van de nieuwe fractie Avanti. De tiende gekozen kandidaat is Niels Peuchen, van de eenmansfractie Lijst-Peuchen.

Bij de studenten waren slechts twaalf studenten verkiesbaar. Alleen twee andere eenmansfracties hebben het niet gehaald.

Medewerkers
Bij de medewerkers was het een stuk spannender. Daar waren 34 mensen verkiesbaar voor tien zetels in de HSR.

Namens de medewerkers komen drie leden van HU+ in de HSR. Dat waren er voorheen zes.

De lijst, onder aanvoering van Saskia van Laar, ziet de nieuwe lijst HUdoc als tweemansfractie (van Joost Ansems en Pim Schonk) naast zich verschijnen.

Daarnaast kreeg HUzo! vier zetels (voorheen drie, als de fractie AOb/AbvaKabo). De Lijst Ondersteunend Personeel blijft met één zetel voor Rinus Friederichs in de raad.

Andere verkiezingen
Naast verkiezingen voor de HSR is er ook gestemd voor de personeelsraad HU Diensten, de facultaire medezeggenschapsraad van de faculteit Economie en Management (medewerkers) plus twee opleidingscommissies, bij pedagogiek en International communication and media. Alle uitslagen zijn op woensdag
na te lezen op intranet