HU wil van vaste telefoon af

Hogeschool Utrecht wil de vaste telefoons vervangen door het communicatieprogramma Microsoft Lync. De ICT-afdeling start dit jaar een pilotproject.

‘We testen momenteel verschillende headsets’, vertelt ICT-manager Ed de Vries. Als de software en apparatuur geen problemen opleveren, start een proef onder medewerkers. Hier is nog geen startdatum voor bekend.

Het gebruik van Lync is efficiënter en levert een flinke kostenbesparing op. ‘Als medewerkers hun computer gebruiken om mee te bellen, is de vaste telefoon overbodig.’

Het communicatieprogramma van Microsoft is al geïnstalleerd op de computers van Hogeschool Utrecht, maar de belfunctie is niet voor iedereen geactiveerd. Het is al wel mogelijk om berichten te sturen, via het programma.