HU’er Nico de Vos lid van de landelijke commissie hbo

Nico de Vos, lector Participatie en Stedelijke Ontwikkeling en directeur van het Kenniscentrum Sociale Innovatie, is lid van de landelijke commissie die zich buigt over de toekomst van het hoger beroepsonderwijs. Dat schrijft de Hogeschool Rotterdam op de website.

Opdrachtgever is de Vereniging Hogescholen. De commissie houdt zich bezig met zaken als de behoefte aan hoger opgeleiden, de gevolgen van de krimp van de bevolking en de plaats van toepasbaar onderzoek.

De denktank bestaat voor het grootste gedeelte uit lectoren van verschillende hogescholen. De voorzitter is Ron Bormans, collegevoorzitter van de Hogeschool Rotterdam. In augustus moet een eerste advies verschijnen en het definitief rapport is gepland in oktober/november.