HUgenotenprijs voor Cruijsberg, Koot en De Vries

De docenten Bob Cruijsberg (foto) en Eelco Koot en student Paul de Vries ontvingen (interne site) donderdag 26 augustus de HUgenotenprijs. Die is bedoeld voor medewerkers en studenten die een bijzondere en waardevolle prestatie voor de HU hebben geleverd.

Het is de tweede keer dat de prijs werd uitgereikt. Het ereteken in de vorm van een zoutkristal werd opgespeld door de betreffende faculteitsdirecteuren tijdens de jaaropening van de HU.

Cruijsberg stond aan de wieg van de opleiding communication & media design (CMD) van de faculteit Communicatie en Journalistiek, een initiatief waarvoor volgens de jury een groot organisatievermogen nodig is. De docent/projectleider stelt hoge eisen aan zichzelf en aan zijn resultaten. 'Hij is iemand die verbindt en een team laat lopen door inhoudelijk en collegiaal leiderschap.'

Over docent/onderzoeker Koot van de faculteit Maatschappij en Recht zei de jury dat hij kundig maatschappelijke vraagstukken vertaalt naar concrete projecten en activiteiten in onderwijs en onderzoek. Hij had een leidende rol bij diverse projecten, waaronder ‘Verbinden door Voetbal’, dat door middel van sport de integratie van jongeren stimuleert.

Student elektrotechniek De Vries is volgens de jury bijzonder verdienstelijk bestuurlijk actief. Hij bekleedde onder meer meerdere functies binnen de medezeggenschap van de hogeschool en is trainer bij de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb). Hij zet zich in voor de verbetering van de kwaliteit van het onderwijs en medezeggenschap. Daarbij is hij 'creatief en vasthoudend' en een 'slimme en soepele organisator'.